Varför detta bakåtsträvande?

I dagens ÖA kunde man läsa om hur SPI och deras förkämpar Ingrid och Ingrid totalt sågade Star Wars utställningen. Som vanligt så motsätter man sig allt som har med utveckling att göra. Sedan Star Wars blev känt så ringer och mailar människor varje dag för att fråga om när biljetterna släpps. Företag hör av sig för att se hur vi skall kunna ha ett samarbete. Är allt detta bara en illusion kanske eftersom Ingrid, eller Ingrid, misstänker att utställningen inte kommer att dra in en krona? Att kommunen går in med 2 miljoner till upprustningen är en nödvändighet för museets fortsatta existens. De miljoner som utställningen kostar kommer att dras in på biljettintäkter, försäljning av föremål, hyra för de restauranger som skall driva restaurangtältet, sponsring mm. Risken att detta inte drar in en endaste krona är totalt obefintlig. Investeringen i museet kommer dessutom att ingå i den ansökan som kommer att gå iväg till EU. Kul att man dessutom säger att man vet att deras "överklagan" inte kommer att förändra beslutet men att man trots det skickar in den. Där går det nog lite skattepengar med.
Nog om detta,
Idag åker jag till Stockholm för att träffa Kulturhuset och diskutera om Astrid Lindgren utställningen.
Jag kommer även att besöka Svenska Filminstitutet för att se över samarbetet för den kommande Leni Riefenstahl utställningen och slänga in en träff med våra samarbetspartners Pazyryk för att se över textilutställningen som kommer. En massa jobb med andra ord.
Jag skall försöka att återkomma under torsdagen så kan jag uppdatera hur mötet om Astrid Lindgren gick. Ser verkligen fram emot den utställningen eftersom vi där äntligen kommer att ha ett mycket stort samarbete med biblioteket. Jag har alltid älskat Astrid Lindgrens böcker, det började redan i spädbarnsålder när min mor läste hennes böcker om och om igen. Där föddes mitt bokintresse. Någon gång på 80-talet så skickade jag en teckning av Mio Min Mio till Astrid och fick ett alldeles underbart kort tillbaka. Nu skall jag pallra mig till dagens första möte innan flyget går vid fyrasnåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0