4 dagar kvar

Nu är det 4 dagar kvar tills föremålen börjar strömma in till museet.
Allt är så där härligt kaotiskt som det kan vara de sista dagarna innan stora evenemang.
Det blir jobb i princip dygnet runt nu för att ha allt klart innan lördag.
Mycket skall klaffa. Allt från de maskiner som skall sköta avlastningen till det lager som skall finnas för föremål samt packlådor. Idag satte man även upp det tält som skall inhysa restaurang, greenscreenstudio och fotoshop samt souvenirbutik under sommaren.

Kommentarer
Postat av: En som vill ta tillfället i akt att kommentera

Som gammal övikare ställer jag mig frågan: Varför ska vi ha en Star Wars-utställning? Ibland får jag nästan för mig att termen 'anything goes' gäller. Bara det är stort och väldigt. Lite övergipande och vagt resonemnag om PR, mer tillväxt, bra för bygden osv. så är det OK eller? Är det så det är, att anything goes? Det kunde lika gära ha varit en utställning om David Backham eller Tolkien, vad som helst bara det får lite snurr på ekonomin och larmar och bullrar? I sådant fall kan man ju ställa sig frågan vilka kulturens företrädare ska vara. Ett gäng droider som bara syftar till att generera tillväxt, där kulturell inriktning och vilja blir ett icke-begrepp? Det låter snurrigt, och väldigt egoistiskt.



MVH Lars

2008-07-05 @ 20:06:55
Postat av: En till som vill kommentera

Apropå Lars inlägg: För det första så stavas Beckham som ovan, inte Backham. För det andra så är film en kulturyttring och det är väl bra att det äntligen görs en utställning om hur man skapar film och om allt arbete som ligger bakom t. ex. en enda liten scen i en film. För det tredje är det bra med utställningar på museum som är barnvänliga för det hjälper till att skapa intresse hos barn och ungdomar att besöka muséer. Jag var på utställningen på öppningsdagen och måste säga att jag tyckte den var mycket bra och definitivt spännande och intressant för de yngre generationerna. Obs att jag och min familj ej är Ö-vikare utan kom speciellt för att se detta!

MVH Lena

2008-07-07 @ 11:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0