TUR-mässan i Göteborg samt en reflektion...

Sitter nu och skriver från TUR-mässan i Göteborg. Har just besökt Turistakademiens monter och skall nu till Scandic. Båda gör reklam för sommarens stora Star Wars utställning. Intresset är mycket stort och jag har haft möjligheten att träffa en del resebyråer som vill börja sälja paket till Örnsköldsvik denna sommar. Jätteroligt. Idag den 15/3 spelar Frölunda Indians sin hemmamatch. Gissa var de spelar? I Frölundaborg. Även nästa hemmamatch spelas där eftersom det är Konståkningstävlingar mellan den 18-23/3 i Scandinavium. När jag ser detta så undrar jag varför det inte kan vara på samma sätt i Örnsköldsvik. Där tackar man nej till musikevent eftersom det råkar sammanfalla med den första ISTRÄNINGEN. Om inte Swedbank Arena skall bli ytterligare en hockeyhall så kanske man behöver se över sin eventdel lite. Hockey i all ära, det drar mycket publik MEN oftast samma publik. Vi kan få Placido Domingo, U2, 50 Cent etc till Örnsköldsvik men då krävs det att man är villig att flytta en och annan match till Kempehallen. Egentligen inte mitt problem men det kommer att bli det. I det nystartade Utställningsbolaget kommer vi inte bara att jobba med konst och kulturutställningar utan vi kommer även att knyta ihop dessa med stora kringarrangemang. Vad sägs om Andy Warhol 2010 och Rolling Stones (exempelvis). Möjligt om man kan övervinna den rigida inställning till att Swedbank Arena enbart skall innehålla ishockey. Vi byggde inte ytterligare en ishall utan en evenemangsarena. Vi kan bli det naturliga valet gällande stora event från, i princip, Uppsala och uppåt men då krävs en annan inställning. Det finns pengar att tjäna i detta så det borde tilltala Arenabolaget.  Men som sagt. Inte mitt problem... än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0